Glory of Africa

Glory of Africa är en ideell organisation som jobbar för att barns rättigheter ska tillgodoses i utvecklingsländer. Till en början arbetar vi i Tanzania. Följ med oss när vi kämpar för världens barn!

One hand is for helping yourself, the other for helping others

Kategori: Allmänt

Hejsan!
Har inte haft ork att uppdatera bloggen sedan jag blev sjuk. För att ta det kortfattat har veckan inte varit den bästa i mitt liv och jag rekommenderar alla att försöka skydda sig mot malaria om man befinner sig i länder där sjukdomen förekommer.

I fredags tog jag mig iallafall upp några timmar så att jag kunde följa med på strandutflykten vi planerat för barnen. Jag har aldrig sett så glada barn någonsin. De sjöng och stojade hela bussresan, och när de såg havet skrek de "beachi, beachiiiii!!!!!!"

Väl nere på stranden kastade de av sig kläderna och sprang ut i vattnet. -Våra planer om att hålla alla på land sprack alltså innan vi ens hunnit fram. Med bultande hjärtan kunde vi inte göra annat än försöka hålla koll på allihopa och hoppas på att ingen skulle gå för långt ut. -Men allt gick bra och barnen verkade så överlyckliga att jag inte kunde göra annat än bubbla av lycka inombords jag med. När de badat färdigt gick vi upp under tak och åt lunch tillsammans. Vi hade sett till att mama på volontärhuset hade lagat rejält med mat så vi kunde mätta allas magar. Jag lyckades ta många fina bilder på barnen också..

Efter utflykten var jag helt slut, men på lördagen ville jag ändå åka till köpcentret så att vi kunde fixa det sista de behövde till sovrummet på barnhemmet. Tog rejält på de få krafterna jag hade kvar, och på söndag förmiddag tror jag fredagen och lördagen tog ut sitt.. Fick ännu ett härligt bad i mitt eget svett och jag låg i sängen och kokade. På em mådde jag bättre, men efter middagen valde magen att kasta upp allt igen. Blev riktigt less på all denna malariaskit, för parasiterna blev jag av med efter två av tre behandlingsdagar, men alla symptom verkade inte vilja ge sig. Även om läkarna jag pratat med säger att det är rätt vanligt och att man kan må dåligt en bra tid efteråt är det så jäkla jobbigt att ligga sjuk när jag vill göra så mycket andra saker medan jag är här..

Igår kväll bestämde jag iallafall att det var nog och att jag skulle vara pigg idag. Och även om jag inte känner mig hundra så har jag iallafall mått tillräckligt bra för att ta mig till båda projekten idag. På förmiddagen åkte jag till barnhemmet medan Ellen stannade hemma med förkylning. Kände att det verkligen var på tiden att det där sovrummet fick sin makeover så tog med mig alla grejer och fixade det.

Ni kanske kan gissa att de översta bilderna är före och resten efter.. :)
Och här nedanför är en bild på pastor Joel och en svettig jag.